شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۰۹
۰ نفر

گروه ورزشی: فلیکس ماگات که فصل آینده روی نیمکت شالکه می‌نشیند، امروز می‌تواند ولفسبورگ را به اولین قهرمانی تاریخ 54 ساله باشگاه برساند.

 این تیم کم‌ادعا که در این فصل عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته، در آخرین بازی فصل مقابل وردربرمن تنها به یک تساوی نیاز دارد تا سینی قهرمانی بوندس‌لیگا را بالای سر ببرد.

ولفسبورگ 66 امتیازی است و بایرن و اشتوتگارت نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگانش
 64 امتیازی‌اند ولی با توجه به تفاضل گل بالای این تیم، یک امتیاز هم برای قهرمانی کفایت می‌کند ولی ماگات که تجربه قهرمانی‌های زیادی را به عنوان بازیکن و مربی دارد، از بازیکنانش می‌خواهد که روی آخرین بازی‌شان تمرکز کنند و به تزئینات سبز و سفیدی که در خیابان‌ها و میدان‌های شهر به مناسبت قهرمانی این تیم دیده می‌شود، توجه نکنند.

این مربی سخت‌گیر که حتی دانیل آدلونگ را به دلیل بی‌نظمی از تمرینات تیم کنار گذاشته، می‌گوید: «هنوز شیرینی قهرمانی را نچشیده‌ایم. باید 90 دقیقه دیگر تمرکزمان را حفظ کنیم. اگر به اندازه نصف دو بازی قبلی خوب باشیم، کافی خواهد بود.»

اما باور اینکه ولفسبورگ نتواند از بازی خانگی مقابل برمن به یک امتیاز برسد یا حتی پیروز نشود، دشوار است چراکه این تیم از 16 بازی خانگی قبلی 15 پیروزی و یک تساوی دارد. از سوی دیگر وردربرمن بعد از شکست در فینال 120 دقیقه‌ای مقابل شاختار، بعید است که انرژی زیادی برای این بازی داشته باشد و ترجیح می‌دهد قوایش را برای فینال شنبه آینده جام حذفی مقابل بایرلورکوزن حفظ کند.

بازیکنان ولفسبورگ هم که به دستور ماگات از پنجشنبه به اردو رفته‌اند، نمی‌خواهند این فرصت نادر را از دست بدهند. کریستین گنتنر، هافبک تیم می‌گوید: «هدف ما قهرمانی است و به همین دلیل فقط به این بازی فکر می‌کنیم.» میسیموویچ هافبک طراح ولفسبورگ هم می‌گوید: «در خانه خیلی قوی هستیم و اگر مثل همیشه بازی کنیم، می‌توانیم برمن را ببریم.»

ولفسبورگ که تنها 12 سال است به بوندس‌لیگا صعود کرده و از سوی کارخانه اتومبیل‌سازی فولکس‌واگن حمایت می‌شود، این موقعیت فعلی را بیش از همه مدیون ماگات است. این مربی 55 ساله که با وجود دو قهرمانی دوجانبه با بایرن‌مونیخ، فصل گذشته از این تیم اخراج شد با درخشش ولفسبورگ توانست از بزرگترین باشگاه فوتبال آلمان انتقام شیرینی بگیرد. همچنین باید به زوج خط حمله این تیم یعنی گرافیته و ادین ژکو اشاره کرد که نگاه‌های زیادی را در سراسر اروپا به سوی خود جلب کرده‌اند.

مهاجم 30 ساله برزیلی با 26 گل زده بهترین گلزن بوندس‌لیگاست و ژکوی 23 ساله با
 25 گل زده در تعقیب اوست. این مهاجم بلندقد بوسنیایی به دلیل نمایش فوق‌العاده‌اش مورد توجه باشگاه‌های بزرگ زیادی از جمله میلان قرار دارد. این زوج که در مجموع 51 گل زده، تنها دو گل با رکورد 53 گل زده زوج گرد مولر و اولی هوینس در بایرن‌مونیخ که 35 سال پیش به دست آمد، فاصله دارد.

بایرن مونیخ - اشتوتگارت

بایرن‌مونیخ که هفته گذشته در خانه هافنهایم به تساوی 2 بر 2 رسید، برای قهرمانی نیاز به یک شگفتی دارد. اما بایرنی‌ها که مقابل اشتوتگارت رقیب مستقیم‌شان بازی می‌کنند، ترجیح می‌دهند بیشتر به تضمین رتبه دوم و صعود مستقیم به لیگ قهرمانان فکر کنند. در حالی که احتمال بسیار کمی برای قهرمانی این تیم وجود دارد. شکست در این بازی ممکن است آنها را به رده چهارم هم بفرستد که می‌تواند یک فاجعه باشد. حتی تساوی هم اگر با پیروزی هرتا در زمین کارلسروهه همراه شود به معنی سقوط به رده سوم خواهد بود.

هاینکس، سرمربی بایرن هم بیشتر به تثبیت عنوان دومی فکر می‌کند: «فکر نمی‌کنم هیچکس بتواند قهرمانی را از دست ولفسبورگ بگیرد. ولی باور دارم که می‌توانیم اشتوتگارت را شکست دهیم، هرچند این تیم خیلی آماده است. تیم روز به روز بهتر می‌شود. ما لذت بازی را دوباره پیدا کرده‌ایم و شنبه در بهترین شرایط خواهیم بود.»

اشتوتگارت هم که شرایط مشابهی با بایرن دارد، بیشتر به دنبال کسب رتبه دوم است و برای این کار باید بتواند میزبان قدرتمندش را شکست بدهد. مارکوس بابل، سرمربی جوان اشتوتگارت که توانسته این تیم را تا رتبه سوم بالا بکشد، درباره شرایط پیچیده جدول می‌گوید: «نمی‌خواهم درباره قهرمانی فکر کنم. کسب رتبه دوم، هدفی واقع‌بینانه است، هرچند آن هم ماموریت بسیار سختی است.» رسیدن به نایب‌قهرمانی بوندس‌لیگا، برای این مربی جوان که در میانه راه، اشتوتگارت را در اواسط جدول تحویل گرفت و هنوز مدرک اصلی مربیگری‌اش را دریافت نکرده، موفقیت بزرگی خواهد بود.

جنگ بقا

هرتابرلین هم که با 63 امتیاز در رده چهارم است، اگر کارلسروهه را شکست دهد در صورت پیروزی بایرن یا اشتوتگارت، سوم و در صورت تساوی این دو تیم دوم می‌شود. کارلسروهه با
 26 امتیاز در رده هجدهم و قعر جدول قرار دارد و تنها امیدش برای بقا، رسیدن به رتبه شانزدهم و حضور در پلی‌آف است. بیله‌فلد و کوتبوس هم که با 27 امتیاز در رده‌های شانزدهم و هفدهم قرار دارند، به ترتیب میزبان هانوفر و بایرلورکوزن هستند و آنها هم به دنبال رسیدن به رتبه شانزدهم هستند. مونشن‌گلادباخ تیم پانزدهم جدول 30 امتیازی است و تفاضل گل نسبتا خوبی دارد و با تساوی در بازی خانگی مقابل دورتموند هم در بوندس‌لیگا ماندنی می‌شود، هرچند شکست هم ممکن است خطری برای بقای این تیم نباشد.

کد خبر 81952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز